Recenze - Spáleniště: Zkouška

pondělí, listopadu 16, 2015 4 Comments A+ a-

Spáleniště: Zkouška

James Dashner

Počet stran: 344

Nakladatelství: Yoli

 

Ahoj! Vítám vás u další recenze, tentokrát na pokračování již recenzované knihy Labyrint: Útěk, která, jak už nejspíš víte, mne vcelku zaujala. Ano, já vím, já vím... Fantasy, science fiction, dystopických románů a všech možných nepřirozených a nadpřirozených žánrů je všude kopa. Přesto má však tahle trilogie něco do sebe. Předem bych chtěla upozornit na možnost výskytu spoileru k prvnímu dílu. Maximálně se dozvíte, jak Labyrint skončil, více prozrazovat nehodlám. Pokud se tedy chystáte Labyrint číst a nechcete znát konec, raději odvraťte zrak. Myslím si ale, že je zakončení knihy zcela zřejmé, vzhledem k pokračováním. Jsem si jistá, že jste se dnešní recenze již nemohli dočkat a s napětím vyčkávali  u monitorů svých počítačů, notebooků, mobilů a já nevím čeho všeho ještě (pokus o vtip), můžeme tedy začít. :)

   


Thomasovi a Placerům se podařilo vysvobodit z nástrah nevyzpytatelného Labyrintu. Všichni se domnívali, že je čeká svoboda. Mýlili se. Labyrint byl teprve začátek. ZLOSIN s nimi dosud neskončil a právě začala druhá fáze. Spáleniště. Na Spáleništi žádná pravidla neplatí, pomoc neexistuje, buď to zvládneš, nebo zemřeš. Placeři mají dva týdny, aby se dostali k místu určení přes drsné Spáleniště - nejvíce sežehnutou oblast naší planety. ZLOSIN se samozřejmě postaral o vše, co by jim mohlo znesnadnit už tak úmornou cestu. Všechno se změnilo, Thomas neví, komu může stále důvěřovat, kdo je přítel. Objevují se tu i další. Jejich přežití závisí na zkáze Placerů - a nejen oni chtějí zůstat naživu.


Jak už jsem zmiňovala, první díl se mi líbil. Není to sice ten typ knih, ze kterých si doslova "sednete na zadek" a jejich konec musíte rozdýchávat minimálně dva týdny. Jako fantasy mi to však připadá opravdu skvělé. Žádná "trapnosladká" upíří lovestory, ani připitomělé čarodějky bez mozků, prostě příběh, který má děj, hlavu a patu. Opět jsem se od knížky nemohla odlepit, než jsem se stihla nadát, dva dny uplynuly jako voda a konec knihy se dostavil rychleji, než bych očekávala.
     
Autor má poutavý styl vyprávění, stvořil působivé prostředí sežehnutého, chátrajícího města, v jehož zákoutích a ulicích se potulují jakési "zombie" s různými stadii nemoci, jež napadá jak fyzickou stranu lidské populace, tak stranu psychickou. Není to tudíž jen vražedné slunce, co ohrožuje Thomase a jeho přátele na životě. Dashner vždy něčím překvapí.
V knize jsou vtipné momenty, u kterých se upřímně zasmějete, ale také okamžiky tak napínavé a děsivé, že u nich budete trnout hrůzou. Sama jsem se při jedné scéně opravdu lekla, pravděpodobně jsem se do příběhu moc vžila...

 

 Hodnocení:

 

Kniha mě nezklamala, hodnotím ji kladně.

80%



4 milých komentářů

Write milých komentářů
Scribbler
AUTHOR
17. listopadu 2015 11:56 delete

Pěkná recenze. :) Já jsem bohužel nedočetla ani Labyrint, asi patřím mezi hrstku lidí, co jim tyhle knížky nesedly a přitom mám takovýto druh obvykle ráda. Je ale dobře, že se líbila tobě.
Zvu tě k sobě na blog na soutěž s HG.

Reply
avatar
17. listopadu 2015 14:58 delete

To chápu, někdy se prostě stane, že ti kniha nesedne, taky už jsem se s tím setkala... Díky za milý komentář a za pozvánku, kouknu se. :)

Reply
avatar
B Štychová
AUTHOR
17. listopadu 2015 19:23 delete

Po prodlouženém víkendu, kdy jsem se věnovala literatuře typu Skákal pes přes oves – s neocenitelnou přidanou hodnotou tříletých rozzářených očí – jsem se s chutí začetla do tvé recenze. Příběh podáváš tak přesvědčivě, že i když jsem tento žánr tak trochu opomíjela, nalákalo mě to při nejbližší příležitosti se do trilogie začíst.

Reply
avatar
17. listopadu 2015 19:31 delete

Váš komentář mi udělal opravdu radost a jsem ráda, že Vás recenze upoutala. Pokud se k trilogii dostanete, jsem upřímně zvědavá, co na ni řeknete. Díky za povzbudivý komentář! :)

Reply
avatar

Vaše komentáře jsou pro nás největší odměnou. ♥