Recenze - Jsem zlomená

by - listopadu 20, 2015

Jsem zlomená

Tahereh Mafi

Počet stran: 389

Nakladatelství: CooBoo

Ahoj! Týden se chýlí ke konci, za dveřmi je volno a my tu máme pátek! Mám pocit, že tohle je právě jedno z těch období, kdy studenti přežívají z víkendu na víkend. Prakticky pořád se učíme, což zapříčiňuje méně času na milovaný blog. V mých představách bych psala mnohem častěji, klidně obden, ale bohužel. Každopádně jsem pro vás měla v plánu bonusový článek, na nějž se už sama těším dlouhatánskou dobu. Okolnosti se ale zkomplikovaly a to znamená jediné - musíme si počkat. Nevím, jak dlouhé naše čekání bude, avšak až nastane jeho konec, máte tu článek jako na dlani! Vždy se musí něco pokazit, hvězdy mi nepřejí... Nebudu však dále zdržovat, Jsem zlomená. Ehm, já ne, ale Julliet ke zlomení nemá daleko. Troufnete si na dnešní recenzi?

Julliet se povedlo utéci ze spárů Warnera do bodu Omega, kde zjišťuje, že není jediná s nechtěným "darem". Bod Omega je též hlavní ústředí vzbouřenců, jež se staví proti dosavadnímu krutému režimu. Julliet je volná, konečně ji nikdo nechce použít jako zbraň., může svobodně milovat Adama. Její smrtelný dotek ji však pronásleduje se stejným zapálením jako Warner, který po Julliet touží více, než by se mohlo zdát.
Válka se nevyhnutelně blíží, každým dnem odtikává časovaná bomba. Postaví se Julliet problému čelem? Může bod Omega vůbec zvítězit?

Tik - tak - tik- tak. Už je skoro čas. Na válku!

Na druhý díl dystopické trilogie jsem se opravdu těšila. K prvnímu sice byly nějaké výhrady, mezi ně patřilo například Jullietino neustálé opakování slov, s kterým jsem se posléze jakž takž smířila. U druhého pokračování jsem však počínala chápat, že s Julliet nebudeme největší kamarádky. Její ustavičné kňourání mne opravdu znechucovalo, nic pro ni nebylo dostačující, žádná snaha se v jejím případě nedostavovala, Měla jsem sto chutí vlepit té holce pořádnou facku, zakroutit jí krkem a zařvat na ní, ať už se konečně vzpamatuje a rozhodne, co doopravdy chce.

Nechci tu ovšem knihu jen "hejtovat", jelikož má celá trilogie něco do sebe. Julliet se mi protivila, to ano, leč Zlomená má i svá pozitiva. Co se týče autorky, dokáže vyjádřit citovou rozpolcenost chátrající duše, vykresluje zmatený pohled na svět, nerozhodné srdce. Knihu vypráví tak zvláštním stylem, že máte potřebu dočíst alespoň zbytek kapitoly. I poté budete mít problém odvrátit své oči a zavřít knihu.

Kdybych si měla vybrat mezi Adamem a Warnerem, zvolila bych pravděpodobně Warnera. Adam mne od začátku vlastně ničím neokouzlil, takže není důvod, přoč by měl být zrovna on mým vyvoleným. A co si budeme nalhávat, Warner je parchant (musím to tak říct napsat), ale narozdíl od Adama má v sobě určité kouzlo, takový tajemný šarm. Ke konci musím zmínit samozřejmě Kenjiho (nejlepší postava v celé trilogii). Upovídaného, zábavného a věčně vtipkujícího Kenjiho. Považuji ho za věrného kamaráda a sympatického týpka. Kenji je ten typ člověka, jenž vás nikdy nezklame.

V neposlední řadě musím vychválit krásnou obálku vytvořenou nakladatelstvím CooBoo. Je vidět, že mají vkus a cit.

Z této knihy mám smíšené pocity. Julliet mi opravdu vadila, což kazilo celkový dojem. Děj nebyl vůbec špatný, Kenjiho nadsázka jej vždy vylepšila. Jullietina logika: "Ach bože, jsem zrůda! Adam je jediný, kdo mi rozumí! Ne Adame, jdi pryč, nechci ti ublížit, nemůžeme být spolu... Počkat, Warnere, možná chci tebe..!? To nemůže být pravda, miluji přeci Adama! Kdo že je z těch dvou víc sexy? Adam, Warner, Adam, Warner, ententýky, dva špalíky,... Warner je není zrůda, je krásné, nepochopené stvoření, nemůže za to..." Mohla bych tu vypisovat donekonečna znaky Jullietiny "inteligence", nechci vás však unudit k smrti.

73%

A co vy? Četli jste Zlomenou? Jak na vás působila Julliet? Napište mi do komentářů! :))