Recenze - Hunger Games: Vražedná Pomsta

by - listopadu 06, 2015

Hunger Games: Vražedná Pomsta

Suzanne Collins

Počet stran: 335

Nakladatelství: Fragment

Je pátek (!konečně!) a já si pro vás přichystala další recenzi, budou to opět Hunger Games. Mimochodem, zdravím vás! Dnes mám neuvěřitelně dobrou náladu a nemůže za to jen konec týdne. Co se mi přihodilo tak úžasného? Dozvíte se brzy, jen vám povím, že jsem zbořila svou radostí skoro celý dům.
Jak už jsem psala v recenzi k HG 1, byla jsem absolutně nadšená! První díl jsem přečetla s neuvěřitelnou rychlostí a já prostě potřebovala vědět, jak se bude situace v Panemu dále vyvíjet. Hned pro začátek musím říct, že tato recenze obsahuje spoilery k prvnímu dílu, tímto bych vás tedy chtěla varovat před vyzrazením konce prvního dílu, ale pokud jej již máte přelouskaný, anebo vám sem tam nějaký spoiler nevadí, můžete radostně pokračovat ve čtení.;)

Jmenuji se Katniss Everdeenová a zvítězila jsem v posledních Hladových hrách...

Katniss dosáhla vítězství v posledních Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Sama moc dobře ví, že jí to jen tak neprojde a čeká nelítostnou pomstu. Žije v nejistotě, raději by obětovala svou duši za záchranu blízkých. Překvapivé výsledky zvrhlé reality show dávájí však novou naději všem obyvatelům země Panem, aby se postavili k odporu a bojovali za svou svobodu. V krajích panují nepokoje, jež se prezident Snow snaží udržet pod pokličkou a Katniss netuší, jakým symbolem se pro lid stala. Všechno se mění, do Dvanáctého kraje přijíždějí noví, drsní mírotvorci a stanovují tu neúprosný řád. Po nešťastném sledu okolností nastává den, kdy se vše mění. A život Katniss a Peety už nikdy nebude jako dřív.

Stejně jako u Arény Smrti jsem se neuvěřitelně rychle začetla. Oproti filmu je kniha o hodně obsáhlejší, Katniss se opět schází s Hurikánem, chodí lovit, bohužel se jí vybavují bolestné vzpomínky. Chvílemi mi Katniss připadala až moc přecitlivělá, ale na druhou stranu se jí to nemůže vyčítat. Co se týče Peety, trochu jsem ho litovala, přeci jen, nešťastně zamilován bez odezvy, kdy navíc zjišťuje o Katnissině hře. Avšak něco zlé bylo k něčemu dobré...

Aréna má ve Vražedné Pomstě úplně jiný rozměr. Není se čemu divit, jsou to přeci Čtvrtohry, v těch musí být vždy něco navíc. Žasnu nad tím, kde se berou autorčiny nápady. Prostředí má propracované do detailů, nástrahy jsou nepředvídatelné. Seznamujeme se s vítězi předešlých ročníků, kteří jsou mnohem zkušenější něž Katniss a Peeta. Každý kraj je jiný, má odlišné tradice a zvyklosti, ve kterých se odráží charakter Splátců. Autorka má očividně ději stále co dát, nepřišel mi nijak natahovaný, je však pravda, že aréně nebyla věnována moc velká část knihy, i přesto bylo vše hodně pestré a akční.
Často jsem přemýšlela nad tím, jaké by bylo zažít Hunger Games na vlastní kůži. Jediné, co bych z toho vynechala by bylo to odporné vraždění. Uvažovali jste někdy stejně? :)

Přemýšlím nad tím, který z dílů byl lepší. Zda Aréna Smrti, nebo Vražedná Pomsta. Těžko říct, Aréna Smrti byla možná o ždibíček lepší, co si myslíte vy? :)

95%