Recenze - Šifra mistra Leonarda (Da Vinciho Kód)

čtvrtek, října 29, 2015 10 Comments A+ a-

Šifra mistra Leonarda (Da Vinciho Kód)

Dan Brown

Počet stran: 501

Nakladatelství: Argo

 
Ahoj, zdravím vás! Nová recenze je tu, tentokrát o knize všech knih. Lidé ji milují, církev nenávidí. Seznamte se, Šifra mistra Leonarda! Počkat, možná si říkáte: "Tak na co je vůbec ta recenze, na Šifru mistra Leonarda, nebo na Da Vinciho Kód?". Tak abyste nebyli zmatení, vlastně na obojí. Rozdílné jsou pouze názvy, obsah je totožný. Háček je v tom, že v České republice vyšla kniha dvakrát pod jiným názvem.
     
Pamatuji se, že u mě "Leonardovské šílenství" (jak bych tohle období mohla nazvat) začalo někdy kolem jedenácti let. Tehdy jsem poprvé viděla v televizi Šifru mistra Leonarda a připadalo mi to naprosto geniální. Doufala jsem, možná jsem tomu tehdy byla ochotná i věřit, že by příběh mohl být pravdivý, alespoň z části. Na Šifře pravdivé střípky jsou, musíte je jen správně poskládat dohromady. Dan Brown však umí tak bravurně mísit pravdu s fikcí, že se vám střípky pravdy a střípky fikce naprosto smíchají a rozprchnou do všech možných stran. To je jeden z mnoha důvodů, proč jsem tak obrovskou obdivovatelkou Dana Browna.


A o čem tahle skvělá kniha je? Robert Langdon, známý harvardský profesor, pobývá služebně v Paříži, když mu nad ránem v hotelovém pokoji zazvoní telefon. Správce uměleckých sbírek v Louvru byl zavražděn. Vedle jeho těla se našla nevysvětlitelná šifra, se kterou si policie neví rady. Langdon se pouští do pátrání a společně s talentovanou odbornicí na šifry Sophií Neveuovou odkrývají dávnou záhadu, která neměla být nikdy rozluštěna. Mezitím vyplouvají na povrch další záhadné souvislosti, naznačující spojení s tajným řádem zvaným Převorství sionské, jehož členem byl i sám Leonardo da Vinci. Langdonovi nešlape na paty jen policie, ale i neznámý nepřítel, který může kdykoliv zaútočit.
     
Jak už jsem řekla, šílenství přišlo po filmu, měli jste ale vidět, co se dostavilo po přečtení knihy. Naprosto mě uchvátila. Hledala jsem si všude možně různé informace, souvislosti, studovala jsem tajné spolky, staré obrazy, zkrátka všechno možné. Knihu jsem tahala všude s sebou a podle toho taky vypadá. Nedala jsem bez ní ani ránu. To, že není zrovna nejlehčí, už bylo vedlejší...
     
Na Šifře je skvělé to, že váš mozek nenechá ani chvíli v klidu, nutí vás, abyste zapojili šedou kúru mozkovou. Snažíte se vyřešit hádanku společně s postavami, ne-li dříve. To je pro knihu velké plus. Nejen, že se od ní nebudete moci odtrhnout, bude vám tuhnout krev v žilách, zasmějete se u ní, zapojíte vlastní myšlení, osvojíte si nové názvy a dozvíte se něco nového, kniha ve vás dokonce zanechá i takový zvláštní pocit. Těžko se to popisuje, ale myslím si, že mi čtenáři Šifry porozumí. Tohle málokterá kniha svede. Příběh je uvěřitelný a živý. Postavy mají svůj charakter, pokud je to opravdu záporák všech záporáků, z knihy to přímo čiší. Tohle všechno Brown dovede. A to, že budete težko rozlišovat realitu od fikce, jsem už zmiňovala.


K filmu...


Do role Roberta Langdona byl obsazen Tom Hanks, který se mi k němu celkem hodil. U Sophie, kterou ztvárnila Audrey Tautou, jsou už nějaké neshody. Ve filmu jsou patrné rozdíly, některé scény z knihy jsou vynechány, ale tak to je vždy. Podle toho, jaké je hodnocení na českých serverech, nedopadla Šifra mistra Leonarda jako film moc dobře. Avšak myslím si, že je kritika moc tvrdá. Jasně, na knihu to nemá, ale pořád mi film přijde přinejmenším dobrý. Doporučuji přečíst knížku jako první, pak posoudit film. Celkově jej hodnotím kladně.



Hodnocení: 
     Myslím, že už není třeba nic dodat. Kniha je úžasná a všem bych ji doporučila. Je to taková nutnost. Doma mám i verzi v angličtině, kterou mi sehnala kamarádka za pár pencí při našem pobytu v Anglii. Ještě jsem se do ní nepustila. :) 

100%

      
    

10 milých komentářů

Write milých komentářů
Verča N.
AUTHOR
28. listopadu 2015 11:39 delete

Tohle je další z knih na které se chystám opravdu dlouho a nemůžu se dočkat až si ji přečtu :3 :)
http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

Reply
avatar
Janka Bianka
AUTHOR
29. listopadu 2015 12:34 delete

Knihu som čítala nedávno v origináli a bola neskutočná, jedna z najlepší kníh aké som kedy čítala, milujem štýl písania tohto autora. Dej bol pútavý a zaujímavý od prvej chvíle po poslednú, predtým som od neho čítala Digital Fortress a tá bola rovnako skvelá, teraz čítam Angels and Demons, no tá sa mi zatiaľ tak úžasná ako predošlé dva tituly nezdá. Film Da Vinciho code som videla krátko po prečítaní knihy, čiže ma tak neohúril.

Reply
avatar
29. listopadu 2015 13:36 delete

Určitě si ji přečti a dej vědět, jak se ti líbila, já ji zkrátka miluji! :) Díky za milý komentář! :3

Reply
avatar
29. listopadu 2015 13:42 delete

Já četla všechny díly s Langdonem, těžko posoudit, který se mi líbil nejvíc. Doma mám v originále Da Vinci code a Angels and Demons, zatím jsem do nich však nepustila. Digitální pevnost vlastním také, musím se k ní někdy vrátit, moc mě nenadchla a nedočetla jsem ji... Dan Brown je (podle mě) jeden z nejlepších autorů současnosti a nemůžu se dočkat další "langdonovky"! Díky za skvělý komentář! :)

Reply
avatar
Anonymní
AUTHOR
4. ledna 2016 13:10 delete

Fakt hodne dobrá práce.

Reply
avatar
Anonymní
AUTHOR
4. ledna 2016 13:13 delete

Pokračuj dál.

Reply
avatar
4. ledna 2016 13:41 delete

Ahoj. Strašně oceňuji, že jsi zrecenzovala knihu i film. Měla bys čas na doučování z češtiny ( tvůj pravopis je bezchybný)? :D

Reply
avatar
5. ledna 2016 22:29 delete

Určitě budu! :) Děkuji! :D

Reply
avatar
5. ledna 2016 22:30 delete

Ahoj, jéé, díky moc! :) Čas se vždycky najde :D :)

Reply
avatar

Vaše komentáře jsou pro nás největší odměnou. ♥