Recenze - Milionář z chatrče

čtvrtek, října 01, 2015 2 Comments A+ a-

Milionář z Chatrče

Vikas Swarup

Počet stran: 300

Nakladatelství: Ikar

Ahoj! Jistě jste si všimli, že moje aktivita po založení tohoto blogu byla vysoká. Každý den prakticky jeden příspěvek. To jsem byla ovšem nemocná a tento týden jsem již musela do školy, což znamená, že příspěvky nebudou tak časté. Budu se však snažit přidávat články pravidelně, tak doufám, že sledovanost neklesne. Vždycky mě potěší, když vidím, že mám pro koho psát. :)

K Milionáři z chatrče se pojí taková zajímavá historka. Loni jsme se vydali se školou na Knižní veletrh jako úplní nováčci. Nevěděli jsme, jak se orientovat a často jsme se navzájem ztráceli. O to větší byla pak radost, když jsme se zase našli. Prohlíželi jsme si všechny stánky a nepřestávali žasnout. Vzápětí se k nám přiřítilo pár kamarádů a kamarádek, kteří nám začali vysvětlovat, kde jsou prý úplně nejlepší a nejlevnější knížky. Tak jsme se tam vydali. A opravdu. Na dlouhém stolku byly do štosů vyskládány nejrůznější knihy za pár korun. Mezi nimi
Milionář z chatrče. Hned jsem jednoho ukořistila, protože závratnou rychlostí mizel a také kvůli úspěchu filmu (doposud jsem ho neviděla...). Neuvěříte, kolik mě stál! Devět korun! Ano, jen devět! Když jsem jej kupovala divila jsem se, ale ještě větší údiv přišel po přečtení celé knížky.

K příběhu:

Nikdo mu nevěří, že nepodváděl. Jak jinak by totiž mohl Ráma Muhammad Thomas, mladík z mumbajského slumu, uhodnout všechny složité otázky, které mu položil moderátor ze slavné televizní soutěže? Thomas nepřečte noviny, nemá žádné základní vzdělání. Štěstí? To však Thomasovi v životě nikdy moc nepřálo. Nepoznal své rodiče, zažil bídu, strach, nemoc i předsudky a právě v jeho minulosti spočívají mnohé odpovědi. Když ji celou kousek po kousku odhaluje obhájkyni Smitě Šáhové, zvolna vychází najevo, jak může obyčejný kluk, který nemá tušení, kolik planet má sluneční soustava, s jistotou vědět, že nejmenší z nich se jmenuje Pluto...

Milionář se mi četl naprosto fantasticky. Děj je napínavý, ani chvilku se nenudíte. Příběh vám odkrývá těžký život lidí ve slumech, který kontrastuje s tím největším luxusem. Poznáte, jak odporné věci se na takových místech dějí a co jsou lidé pro peníze ochotní udělat. V neočekávané chvíli se ale najdou i laskaví dobráci, na které byste v tak zoufalé situaci nečekali.

Kniha je plná zápletek a neočekávaných zvratů, vtipných, smutných, napínavých a zoufalých situací, přátelství, lásky, nenávisti, naděje. Milionář mě neuvěřitelně bavil a překvapoval. Do konce knihy jsem netušila, co všechno vypluje na povrch.

80%