Recenze - Hledání Aljašky

pátek, října 16, 2015 2 Comments A+ a-

Hledání Aljašky

John Green

Počet stran: 256

Nakladatelství: Yoli


Ahoj, jsem zpět! V sobotu jsem se vrátila z Anglie. Živá, zdravá a naprosto vyčerpaná. Poznala jsem spoustu nových lidí, kteří mi budou opravdu chybět. Naštěstí nebydlí daleko, takže se spolu zase uvidíme. Byli naprosto úžasní a zážitků je mnoho. Debby, paní, u které jsem bydlela, byla skvělá a bude se mi po ní stýskat. V brzké době se s vámi o nějaký zážitek podělím, ale nejdřív musím všechno pořádně vstřebat a vzpamatovat se. Pro začátek se hrozně moc omlouvám za nulovou aktivitu. Původně měla tato recenze vyjít už minulou neděli, ale nějak mi to nevyšlo... Tento týden byl hektický a díky bohu za pátek. Jak já zbožňuji pátky! Však dosti řečí, recenze je tu!





Příběh: 


Šestnáctiletý Miles je naprosto posedlý posledními slovy slavných osobností a dalo by se říci, že je mezi svými vrstevníky spíš outsider. Jeho život se změní hned po nástupu na internátní školu Culver Creek, kde se spřátelí se svérázným spolubydlícím a poprvé spatří i Aljašku. Nespoutanou, nepředvídatelnou, okouzlující a pro Milese nejkrásnější dívku. Aljaška však není tak bezstarostná, jakou se jeví.
     
Miles je vtažen do světa, kde se porušují pravidla, o kterých ani nevěděl, že existují, do světa, kde se pořádají všemožné večírky, provokace a kanadské žertíky. Jeho obyčejný život nabývá nového smyslu, konečně má pocit, že žije. Že miluje. A koho jiného, než fascinující Aljašku.
V moment, kdy se svět jeví jako nejkrásnější a nejzábavnější místo plné nových možností, se vše změní. Jak? To už musíte zjistit sami.


"Jdu hledat velké Možná."  

   
Stojí na deskách Hledání Aljašky a podobné pocity mě také tak nějak provázeli. Zkrátka jsem nevěděla, co můžu od knížky čekat. Aljašku jsem četla v pořádí jako třetí z "Greenovek", i přesto, že je to Greenova prvotina. Smíšené pocity jsem měla i díky Papírovým městům, která mě po Hvězdách trochu zklamala.
U Aljašky se žádné zklamání nekonalo. Hlavní hrdina je poměrně sympatický, jeho legrační spolubydlící také. Prostředí internátní školy je opět něco nového a vzpomínka na to, kolik se v knížce dělo lumpáren a promyšlených provokativních akcí, mě nutí vykouzlit úsměv na tváři. Zkouším si představit, jak by něco takového vypadalo ve skutečnosti. Ale jelikož jsem na internátní škole nikdy nebyla a ani se tam nechystám, nejspíš se to nikdy nedozvím. Celkem ale věřím tomu, že se takové věci dějí všude a vynalézavost studentů nezná mezí.
    
Hledání Ajašky je nejfilozofičtější z Greenových knih. Hrdinové filozofují nad smrtí, hledají smysl života, prožívají šťastná i nešťastná zamilování, zkouší nové věci. Kniha také poukazuje na to, že blázniví lidé se ztřeštěnými nápady nemusí být vždy lidmi nejšťastnějšími.

Hodnocení:

Knížka se mi líbila. Určitě bych jí něco vytkla, ale moc by toho nebylo. Zpočátku jsem byla trochu zmatená, proč je na začátku knížky napsáno "předtím". Po překročení hranice s částí "potom" už mi bylo vše jasné. Až do konce jsem si myslela, nebo spíše doufala, že se v knížce stane nějaký převrat. Více ale už prozrazovat nebudu. ;)

80%


Mohlo by se vám také líbit:
Recenze-Papírová města
John Green a jeho nekonečna 

      
    

2 milých komentářů

Write milých komentářů
5. listopadu 2015 15:50 delete

Super článek! Knihu jsem nedávno také četla a moc se mi líbila. Je pravda, že jsem se někdy trochu ztrácela, ale celkově se mi kniha líbila. :)

Reply
avatar
5. listopadu 2015 16:51 delete

To jsem ráda, děkuji za hezký komentář! :)

Reply
avatar

Vaše komentáře jsou pro nás největší odměnou. ♥